Április 27. (Királyok napja) BEmutatóterem ZÁRVA - Május 1. (Munka ünnepe) BEmutatóterem NYITVA - Május 5. vasárnap EXTRA NYITVA (10:00-14:00)
Menj a leltárba Adja el az autómat

Jaguar XK120

A Jaguar Az XK120 egy sportkocsi, amelyet gyárt Jaguar 1948-1954 között. Ez volt Jaguaraz első sportautó az SS 100 óta, amelynek gyártását 1940-ben leállították. Az XK120 nyitott kétülésesként és roadsterként is elérhető volt az 2-as Londoni Autószalonon, bemutatóautóként az újhoz. Jaguar XK motor. A kijelzős modell volt az első prototípus, amely szinte teljesen megegyezett a sorozatgyártású autókkal. A roadster sikeres volt, így William Lyons (Jaguar alapítója és tervezőfőnöke) úgy döntött, hogy gyártásba helyezi. 1948-tól kezdődően az első 242 autó favázas, nyitott kétüléses vázzal, alumínium panelekkel rendelkezett. Az 1950-es évek elején a gyártás áttért az 1cwt-s vagy 51 kg-mal nehezebb teljes acélra. A „120” az alumínium autók 120 mérföld/órás végsebességéről kapta a nevét, így a világ leggyorsabb sorozatgyártású autója volt a piacra dobásakor. 1949-ben az első sorozatgyártású roadstert átadták Clark Gable-nek. Végül az XK120 két nyitott változatban is elérhető volt, először nyitott kétülésesként (az Egyesült Államokban roadsterként ismert), majd 1953-ban Drophead Coupe-ként (DHC); 1951-ben pedig zárt (vagy fix fejű) kupéként (FHC) is. 30. május 1949-án Belgiumban az üres Ostend-Jabbeke autópályán az XK120 prototípus átlagosan 132.6 mérföld/órás sebességet ért el ellentétes irányban. 1950-ben és 1951-ben Franciaországban, egy domború, ovális pályán az XK120-as roadsterek 100 órán át 24 mérföld/óra felett, egy órán keresztül pedig 130 mérföld/óra feletti sebességet értek el. 1952-ben egy FHC számos világrekordot állított fel sebességben és távolságban, átlagosan 100 mérföld/órával egy hét alatt. A roadsterek versenyzésben és rallyban is sikeresek voltak.

Az első roadsterek 1948 vége és 1950 eleje között készültek. Az 1950-es modellévtől kezdve az összes következő XK120-ast sorozatban gyártották acélból préselt vázzal. A DHC és FHC változatok fényűzőbb berendezéssel, mint a roadsterek, felhúzható ablakokkal, valamint fa furnérral a műszerfalon és a belső ajtósapkákon voltak. Alumínium hengerfejekkel és iker oldalirányú SU karburátorokkal az iker felső vezérműtengelyes 3.4 literes, egyenes 6 XK motor viszonylag fejlett volt a korabeli sorozatgyártású járműhöz képest. Normál 8:1-es sűrítési arány mellett 160 LE-t fejlesztett ki, 80 oktánszámú üzemanyaggal. A korai autók nagy részét exportálták; a 7:1 arányú alacsonyabb tömörítésű, csökkentett teljesítményű változatot az Egyesült Királyság piacára szánták. Az Jaguar a gyár nagyobb tömörítési arányú roadsterekkel szállította a médiát. Az újságírók Belgiumban tesztelhették a modell optimális teljesítményét, egy hosszú, egyenes útszakaszon Jabbeke és Ostend között. Az XK motor alapkialakítása (később 3.8 és 4.2 literesre változott) egészen az 1980-as évek végéig létezett. Minden XK120 független torziós rugós első felfüggesztéssel, hátul félig elliptikus laprugóval, recirkulációs gömbkormányzással, teleszkópos kormányoszloppal és 12 hüvelykes, kopásra hajlamos dobfékekkel rendelkezik. Egyes autókat alumíniumbordás dobfékekkel szerelték fel, hogy megakadályozzák a kopást. A roadsterek könnyű vászontetője és a levehető oldalvédők nem láthatók az ülések mögött, a barchetta-stílusú ajtókon pedig nem volt külső fogantyú; ehelyett egy belső húzózsinór volt, amelyhez az oldalsó ablakszárnyon keresztül lehetett hozzáférni. A szélvédő eltávolítható és aeroscreenekre cserélhető. A Drophead Coupe (DHC) párnázott, bélelt vászontetővel rendelkezik, amely behúzáskor az ülések mögötti hátsó fedélzetre csukódott, és felhajtható ablakai nyíló negyedlámpákkal. A síküveg 2 részes szélvédő a karosszériába integrált, azonos színűre festett acél keretben kapott helyet. Mind a DHC, mind az FHC műszerfalai és ajtósapkái fából készültek, míg a spártai roadsterek bőrrel kárpitozottak. Minden modellen eltávolítható csíkok voltak a hátsó kerékíveken, ami tovább fokozta az áramvonalas megjelenést. Azokon az autókon, amelyeken opcionálisan középzáras huzalkerekek találhatók, kihagyták a köpéseket. 1953-tól a krómhuzalos kerekek opcionálisak voltak. A drótkerekek mellett a Special Equipment változat (az Egyesült Államokban M-nek hívják) nagyobb teljesítményt, merevebb felfüggesztést és kettős kipufogót kapott.

1949 novemberében a The Motor magazin egy XK120 roadstert tesztelt. Ez a HKV 455-ös néven regisztrált, gyártás előtti autó volt az első prototípus. Ez volt az 1948-as Londoni Autószalon modellje is. A tesztelés során az autó 8:1-es kompressziós aránnyal rendelkezett, padlólemezzel, motorháztetővel és oldalvédőkkel szerelték fel. A magazin 124.6 mérföld/órás végsebességet, 0 másodperc alatti 60-ról 10.0 mph-ra gyorsulást és 19.8 mérföld per birodalmi gallon üzemanyag-fogyasztást közölt.

Vásárolja meg a klasszikust Jaguar XK120

A Jaguar Az Ön számára megfelelő XK120 az első számú prioritás. Álmai autója keresése gyakran az interneten kezdődik. Az ERClassics mindent megtett azért, hogy képet adjon az autókról, így a saját oldalunkon minden autót ellátunk fotóriporttal, 360 fokos képekkel, videóval és háttérinformációkkal az autóról. Inkább fizikailag nézné meg az autót? Ezután meglátogathatja bemutatótermünket a hollandiai Waalwijkban. Tekintse meg weboldalunkat a nyitva tartásról.

Vásárolja meg a klasszikust Jaguar XK120

Kiváló minőség Jaguar XK120 klasszikus autó az E&R Classicsnál

Minden általunk kínált klasszikus autó, beleértve a Jaguar Az XK120 egy 125 pontot tartalmazó listához hasonlítják. Ezt az értékelést egyik saját technikusunk végzi el. Az ERClassics számára nagyon fontos a tökéletes állapotú klasszikus autók szállítása. Az általunk kínált klasszikus autók ezért kiváló minőségűek. Ha többet szeretne tudni egy klasszikus autó karbantartásáról, vagy kíváncsi arra, hogy mit csinálnak a klasszikus autók műhelyeinek szerelői, kattintson itt.

Cserélje ki vagy adja el a sajátját Jaguar XK120 klasszikus autó

Az ER Classics-ban megvásárolhatja a Jaguar, de lehetőséget kínálunk jelenlegi klasszikus autója eladására vagy cseréjére is. Ha többet szeretne tudni klasszikus autója eladásáról vagy kereskedéséről, forduljon valamelyik klasszikus autó szakértőnkhöz. Természetesen felkeresheti bemutatótermünket is, hogy megbeszéljük a lehetőségeket

Adja el vagy cserélje el a klasszikust Jaguar XK120?

Karbantartás egy klasszikus autón

Természetesen minden autónak szüksége van karbantartásra, és néha előfordulhat, hogy valamit javítani kell. Nincs ez másként egy klasszikus autó esetében sem. Mivel szereti klasszikus autóját kiváló állapotban tartani, fontos egy jó garázs. Bármely garázs tud Önnek karbantartást biztosítani, de néha csak egy kis specialitásra van szüksége, akkor dönthet úgy, hogy elviszi klasszikus autóját egy klasszikus autó műhelybe, ahol 1 klasszikus autó márkára vagy típusára összpontosítanak. A szerelők gyakran ugyanazokkal a klasszikus autókkal dolgoznak, így az adott jármű karbantartására vagy javítására szakosodtak.

 

Az ER Classicsnak megvan a megfelelő klasszikusa Jaguar XK120 neked!

Raktárkészletünkért kattintson ide

Milyen előnyökkel jár a vásárlás a Jaguar XK120 classic az ER Classicsnál?

- Széles választékban Jaguar klasszikusok eladók
- Minden klasszikus autót alaposan átvizsgáltunk saját műhelyünkben
- Saját műhely 20 szerelővel
- Regisztráció és ellenőrzések
- Szállítás az egész világon az ajtóig
- Kiváló minőség és szolgáltatás
- Beváltási lehetőségek
- Az ügyfelek 8.9-re értékelnek minket

Európa első számú online klasszikus autókereskedése

Ha szép újat keresel Jaguar XK120, az egyik saját klasszikus autó szakértőnk segít Önnek. Az ERclassics 2008 óta a klasszikus autók vásárlására és eladására specializálódott, és joggal mondhatja magát Európa első számú klasszikus autókereskedésének.