Vásárolja meg klasszikus autóját biztonságosan az interneten | Vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy telefonon | A covid-19 előírások miatt bemutatótermünk zárva tart
Menj a leltárba Adja el az autómat

Jaguar XK120

A Jaguar XK120 egy sportautó, amelyet a Jaguar gyártott 1948-1954 között. Ez volt a Jaguar első sportkocsija az SS 100 óta, amely 1940-ben leállította a gyártást. Az XK120-ot nyitott kétüléses és roadster-ként egyaránt az 2-as londoni autószalonon dobták piacra, mint az új Jaguar XK motor bemutatóautóját. A bemutató autó volt az első prototípus, amely majdnem megegyezett a szériaautókkal, azzal a különbséggel, hogy szélvédőjének egyenes külső oszlopai íveltek lennének a sorozatgyártású változatnál. A roadster szenzációt váltott ki, amely meggyőzte William Lyons-t (a Jaguar alapítója és dizájnfőnöke) a gyártásba helyezéséről. 1948-tól az első 1948 autó favázas, nyitott kétüléses karosszériával rendelkezik, alumínium panelekkel. A gyártás 242 elején 1 kg-os vagy 51 kg-mal nehezebb teljes acélra váltott. A "1950" az alumínium autó 120 km / h maximális sebességére utalt, ami a világ leggyorsabb sorozatgyártású autójává tette az indulásakor. 120-ben az első gyártású roadstert Clark Gable-be szállították. Végül az XK1949 két nyílt változatban lett elérhető, először nyitott kétüléses, az USA-ban roadster néven ismert, majd 120-ban drophead coupé (DHC) néven; és 1953-ben zárt, vagy fix fejű kupé (FHC) néven is. 1951. május 30-án az üres Ostend-Jabbeke autópályán Belgiumban az XK1949 prototípus átlagosan 120 mph sebességet ért el az ellentétes irányokban. 132.6-ben és 1950-ben egy franciaországi ovális pályán az XK1951 roadsterek átlagosan 120 óra alatt 100 km / h sebességet, egy óra múlva pedig 24 km / h sebességet növeltek. 130-ben egy fix fejű kupé számos világrekordot ért el a sebességről és a távolságról, amikor átlagosan 1952 mph volt egy hétre. A roadsterek versenyzésben és rallyban is sikeresek voltak.

Jaguar Classic autók eladó

Az első roadstereket 1948 vége és 1950 eleje között építették. Az 1950-es modellévtől kezdve az összes későbbi XK120-at préselt acél karosszériával gyártották tömegesen. A roadstereknél fényűzőbben berendezett DHC és FHC verziók felcsévélhető ablakokkal, valamint fa műburkolatokkal rendelkeznek a műszerfalon és a belső ajtókupakokon. Könnyűfém hengerfejekkel és két oldalsó huzatú SU karburátorral a kettős fejlécű, 3.4 literes egyenes-6 XK motor viszonylag fejlett volt az ideje sorozatgyártású egység számára. A standard 8: 1 kompressziós aránnyal 160 lóerőt fejlesztett ki, 80 oktánszámú üzemanyag felhasználásával. A korai autók nagy részét kivitték; egy 7: 1 arányú alacsony tömörítésű, következésképpen csökkent teljesítményű verziót az Egyesült Királyság piacának tartottak fenn. A Jaguar gyár nagyobb nyomású sajtókkal rendelkezett a roadstereknek. Az újságírók kipróbálhatták a modell optimális teljesítményét Belgiumban, egy hosszú, egyenes útszakaszon Jabbeke és Ostend között. Az XK motor alapkonstrukciója, amelyet később 3.8 és 4.2 literes változatra módosítottak, az 1980-as évek végéig tartott. Valamennyi XK120-as rendelkezik független torziós rúd első felfüggesztéssel, hátul félellipszis laprugókkal, recirkuláló gömbkormányzással, teleszkóposan állítható kormányoszloppal és elhalványulni készülő, 12 hüvelykes dobfékekkel. Néhány autót alumínium hengeres dobfékekkel láttak el, amelyek segítenek a fakulás elhárításában. A roadsterek könnyű vászontetője és levehető oldalsó felületei az ülések mögött láthatatlanul helyezkedtek el, és barchetta stílusú ajtajain nem volt külső kilincs; ehelyett volt egy belső húzózsinór, amelyhez az oldalsó képernyőkön lévő fedélen keresztül lehetett hozzáférni. A szélvédőt el lehet távolítani, hogy helyettesítse az aeroszterekkel. A drophead coupé (DHC) párnázott, bélelt vászonfedéllel rendelkezett, amely behúzáskor az ülések mögött a hátsó fedélzetre hajlott, és felnyitható ablakokkal, nyitott negyedlámpákkal. A sík üvegből készült, 2 részes szélvédőt acél vázba helyezték, amelyet a karosszériával integráltak és ugyanolyan színűre festettek. A műszerfalak és az ajtókupakok mind a DHC-ben, mind az FHC-ben faburkolatok voltak, míg a több spártai roadster bőrrel volt díszítve. Valamennyi modell eltávolítható, a hátsó kerékburkolatot eltakaró kosárral rendelkezik, ami fokozta az áramvonalas megjelenést. Az opcionálisan középzáras drótkerékkel felszerelt autókon a hengereket kihagyták, mivel nem adtak elegendő hézagot a krómozott, 2 füles Rudge-Whitworth ütközőagyak számára. A krómozott drótkerekek 1953-tól választhatók. A drótkerékeken kívül a Speciális felszerelés (az Egyesült Államokban M változatnak) fejlesztései megnövelt teljesítményt, merevebb felfüggesztést és kettős kipufogórendszert tartalmaztak.

Jaguar XK120 vásárlása?

Novemberben 1949 A Motor magazin egy XK120 roadster tesztelt. Ez a HKV 455 néven regisztrált előgyártó autó volt az első prototípus. Ez volt az 1948 London Motor Show megjelenítési modellje is. A tesztelés során az 8: 1 tömörítési aránya volt, alátámasztással volt felszerelve, és a motorháztetővel és a oldallapokkal a helyén futott. A magazin 124.6mph-ről, 0-ról 60 mph-re, 10.0 másodpercben és 19.8 mérföldenként üzemanyag-fogyasztásról számolt be.

Jaguar XK120

E & R Classics, a Jaguar klasszikus autó szakembere!

Kattintson ide a leltár megtekintéséhez

Milyen előnyei vannak a Jaguar XK120 autó vásárlásának az ER Classics-on?
- A klasszikus autók nagy választéka eladó
- Minden gépkocsit gondosan ellenőriznek a műhelyünk
- MOT, hegesztés és belső eljárások a Jaguar XK120 autójához
- Speciális oldtimer mechanikaink gondoskodhatnak az összes eljárásról
- A javítások, a karbantartás és a személyre szabott igények kielégítése érdekében gondoskodunk
- A Jaguar XK120 autójának teljes felújítása
- A klasszikus autót bármely európai országba szállíthatjuk